Resumo: Times Assíncronos (A-Teams) perfazem uma nova técnica de resolução de problemas baseada na utilizacão simultânea de diversos algoritmos heurísticos, que cooperam entre si de maneira sinérgica, encontrando solucões ótimas ou quase ótimas, as quais não seriam encontradas pelos algoritmos isoladamente. Por se tratar de técnica recente, as especificacões de A-Teams até o momento têm ocorrido empiricamente. Este artigo descreve uma metodologia para a especificacão de A-Teams, facilitando a sua utilizacão na resolucão dos problemas de Otimizacão Combinatória.
Abstract: We give a very simple proof that every non-bipartite matching covered graph contains a nice subgraph that is an odd subdivision of or . It follows immediately that every brick different from and has an edge whose removal preserves the matching covered property. These are classical and very useful results due to Lovász.
Resumo: Estadograma é uma notação voltada para a modelagem do comportamento complexo de sistemas reativos. Este texto descreve as suas características como linguagem (o seu léxico, a sua sintaxe e, informalmente, a sua semântica), suas origens (sistemas reativos e objetivos), empregos e ferramentas que a utilizam. Procurou-se fornecer uma visão abrangente e didática, inclusive àqueles já familiarizados com esta notação. Há ainda uma extensa lista de referências pertinentes.
Abstract: This paper describes a morphological analyzer for Portuguese written in Prolog. It understands about the standard declinations for noun, adjectives, and regular verbs and it also understands about prefixes and suffixes. The system is not only able to recognize a word if its root is in the dictionary, but also to infer (or rather guess) the lexical classes of words whose roots are not in the dictionary by using its knowledge of declinations and suffixes.
Abstract: This paper formalizes the idea of reasoning about the knowledge of another agent by ``putting oneself on the other's shoes,'' and then attributing to the other agent the conclusions that follows from that. We call this form of reasoning empathy. We formalize empathy for monotonic knowledge and show that the same principles would apply to nonmonotonic knowledge, that is reasoning about the knowledge of nonmonotonic agents.
Resumo: Um destaque crescente tem sido dado às interfaces homem-computador. Neste texto são apresentadas evidências que justificam este fato. O conteúdo deste trabalho visa servir de leitura inicial sobre o assunto com ênfase em aspectos computacionais. Mais especificamente, como o tema relaciona-se com a área de engenharia de software. No entanto, são citadas contribuições de outras áreas para este tópico multidisciplinar. São definidos alguns conceitos primordiais, apresentadas técnicas, modelos, ciclo de vida e outras questões relevantes. Embora o texto seja sucinto, esperamos que a bibliografia apresentada indique outras fontes com mais informações.
Resumo: Este artigo apresenta a descrição de A-Teams para o problema de escalonamento de tarefas denominado Flow Shop Problem. A-Teams perfazem uma nova técnica de resolução de problemas baseada na utilização simultânea de diversos algoritmos heurísticos, que cooperam entre si de maneira sinérgica, encontrando soluções ótimas ou quase ótimas, as quais não seriam encontradas pelos algoritmos isoladamente. Os resultados obtidos são comparados com os resultados fornecidos pelas heurísticas mais significativas encontradas na literatura.
Abstract: Geographic information systems GIS have become important tools in public planning activities (e.g, in environmental or utility management). This type of activity requires the creation and management of alternative scenarios, as well as analysis of temporal data evolution. Existing systems provide limited support for these operations, and appropriate tools are yet to be developed.
This paper presents a solution to this problem. This solution is based on managing temporal data and alternatives using the DBV version mechanism. It provides efficient handling and storage of versions, and supports the creation of alternatives for decision-making activities.
A reduced version of this report appeared in the Proceedings of the DEXA'94 Conference -- 5th International Conference on Database and Expert Systems Applications, Athens, Greece.
Abstract: Vizing's theorem states that the chromatic index of a graph is either the maximum degree or . A graph is called overfull if . A sufficient condition for is that contains an overfull subgraph with . Plantholt proved that this condition is necessary for graphs with a universal vertex. In this paper, we conjecture that, for indifference graphs, this is also true. As supporting evidence, we prove this conjecture for general graphs with three maximal cliques and with no universal vertex, and for indifference graphs with odd maximum degree. For the latter subclass, we prove that .
Resumo: Neste artigo nós apresentamos uma descrição do algoritmo KMP através de autômatos que torna a compreensão deste algoritmo bastante simples. Além disso, esta abordagem também facilita consideravelmente a análise de complexidade do algoritmo, a ponto de conseguirmos obter facilmente uma versão tempo real do mesmo, conforme apresentamos no artigo.
Resumo: Este trabalho descreve a Camada de Gerenciamento Temporal, um subsistema de gerenciamento temporal implementado para o banco de dados orientado a objetos O2. Este subsistema permite a definição de esquemas temporais e a manipulação (consultas e atualizações) de objetos nesses esquemas. Estes comandos são traduzidos pelo subsistema em programas e consultas executados pelo banco de dados subjacente. O trabalho apresentado contribui para a discussão sobre a implementação de sistemas temporais orientados a objetos, pouco explorado na literatura.
Abstract: The statechart notation was devised for specifying complex behaviour of reactive systems. The gap between a behaviour described in terms of statecharts and its implementation, however, is still very large due to its intricate semantics and its main purpose as specification language. In order to overcome this gap we propose a new technique which frees the programmer from the subtle and error-prone activity of mapping a specification into an implementation. The technique is centred upon a reactive kernel.
The reactive kernel consists of an invariant engine which interprets statechart specifications. Actions are suplied in terms of a set of subroutines in C. The engine invokes these subroutines at proper instants during the application execution as a reaction to particular events. The reactive kernel implementation is the major issue of this paper. In order to exemplify our proposal the behaviour of a toy application is employed.
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