// MC930 - Exemplo de main.pov para o trabalho final // Last edited on 2000-12-14 09:07:40 by mc726 // PAVIMENTO #declare casa = box{ <0,0,0> <20,50,30> texture{ pigment{ brick color rgb < 1, 1, 1 > color rgb < 1, 0, 0 > } finish{ diffuse 0.9 ambient 0.05 specular 0.3 roughness 0.1 } } rotate <90,0,0> translate <0,30,0> } // FUNDO background{ color rgb < 0.90, 0.92, 0.95 > } // EIXOS #declare eixos_cartesianos = union { cylinder { <0,0,0>, <1,0,0>, 0.02 pigment { color rgb <1,0,0> } } cylinder { <0,0,0>, <0,1,0>, 0.02 pigment { color rgb <0,1,0> } } cylinder { <0,0,0>, <0,0,1>, 0.02 pigment { color rgb <0,0,1> } } } object { eixos_cartesianos } object { casa } // CÂMARA #declare centro_da_cena = <0,0,1>; #declare raio_da_cena = 1.0; #declare direcao_da_camera = vnormalize( < 3, 2, 1 > ); #declare dist_da_camera = 6.0 * raio_da_cena #declare pos_da_camera = centro_da_cena + dist_da_camera * direcao_da_camera; camera { location <100,100,100> right < -0.64, 0.00, 0.00 > up < 0.00, 0.48, 0.00 > sky z look_at <5,15,60> } prism { conic_sweep linear_spline 0, // height 1 1, // height 2 5, // the number of points making up the shape... <4,4>,<-4,4>,<-4,-4>,<4,-4>,<4,4> rotate <180, 0, 0> translate <0, 1, 0> scale <1, 4, 1> pigment { gradient y scale .2 } scale <3,3,6> rotate <90,0,0> translate<0,0,50> } // ILUMINAÇÃO #declare direcao_da_luz = vrotate(direcao_da_camera, < 10, 10, 10 >); #declare intens_da_luz = 1.25; light_source { <85,85,105> color rgb intens_da_luz * < 1, 1, 1 > }