// Last edited on 2005-01-06 00:20:38 by stolfi // Processed by remove-cam-lights #include "colors.inc" #declare semente = seed(492); background{ color rgb < 0.75, 0.80, 0.85 > } #declare esparsidade = 0.15; #macro arvore(altura,xx,yy,zz,rr,abertura) union { #local aleat1 = rand(semente); #local aleat2 = rand(semente); sphere { , rr pigment { Red } } #if (altura > 0) #if (aleat1 > esparsidade) cylinder { , , 0.1*rr pigment { Green } } #end #if (aleat2 > esparsidade) cylinder { , , 0.1*rr pigment { Green } } #end #end #if (altura != 0) #if (aleat1 > esparsidade) arvore(altura-1,abertura*(xx)+2*rr,yy+3.5*rr,zz,rr,abertura+rr/3) #end #if (aleat2 > esparsidade) arvore(altura-1,abertura*(xx)-2*rr,yy+3.5*rr,zz,rr,abertura+rr/3) #end #end } #end arvore(6,0,-6,0,1,1.5) #include "camlight.inc" camlight(<0,10,10>,<0,20,40>,1.00,(-y),1.0)