// Last edited on 2007-07-22 23:52:40 by stolfi // Processed by remove-cam-lights background{ color rgb < 0.75, 0.80, 0.85 > } #declare cinza = texture { pigment { color rgb < 0.50, 0.50, 0.50 > } finish { diffuse 0.8 specular 0.2 roughness 0.005 ambient 0.2 } } #declare branco = texture { pigment { color rgb < 1.00, 1.00, 1.00 > } finish { diffuse 0.8 specular 0.2 roughness 0.005 ambient 0.2 } } #declare azul = texture { pigment { color rgb < 0.40, 0.20, 0.80 > } finish { diffuse 0.8 specular 0.2 roughness 0.005 ambient 0.2 } } #declare vermelho = texture { pigment { color rgb < 0.70, 0.20, 0.20 > } finish { diffuse 0.8 specular 0.2 roughness 0.005 ambient 0.2 } } #declare NUMERO_PECAS = 30; #declare TAMANHO_PECA = 20; #declare TAMANHO_TABULEIRO = TAMANHO_PECA * NUMERO_PECAS; #declare NUMERO_PEOES = 60; #declare tab_cinza = box{ <0,0,0>, texture{cinza} } #declare tab_branco = box{ <0,0,0>, texture{branco} } #declare unidade_tabuleiro1 = union{ object{tab_branco} object{ tab_cinza translate } } #declare unidade_tabuleiro2 = union{ object{tab_cinza} object{ tab_branco translate } } #declare linha_tabuleiro1 = union{ #declare i=0; #while(i } #declare i=i+2*TAMANHO_PECA; #end } #declare linha_tabuleiro2 = union{ #declare i=0; #while(i } #declare i=i+2*TAMANHO_PECA; #end } #declare tabuleiro = union{ #declare linha = 1; #declare i=0; #while(i } #declare linha=2; #else object{ linha_tabuleiro2 translate <0,0,i> } #declare linha=1; #end #declare i=i+TAMANHO_PECA; #end } #declare roleta = seed(4615); #declare peao = union{ cone{ <0,30,0>,5,<0,0,0>,TAMANHO_PECA/2-3 texture{azul} } sphere{ <0,33,0>,8 texture{azul} } } #declare peoes = union{ #declare i=0; #declare totalPecas=0; #declare fileira = 0; #while(totalPecasTAMANHO_TABULEIRO-TAMANHO_PECA) #declare zpos = int(rand(roleta)*10); #end object{ peao translate } #declare i=i+1; #declare totalPecas=totalPecas+1; #if(i>NUMERO_PECAS/2) #declare fileira=fileira+2; #declare i=0; #end #end } object{ union{ object{ tabuleiro translate <350,0,0> } object{ peoes translate<-20-9*TAMANHO_PECA,1,10> } } rotate -20*z rotate 90*y translate <-280,30,150> } // Original camera parameters: // #local cam_ctr = <1.00,1.00,4.00> // #local cam_vec = (<1.00,1.00,-800.00>-<1.00,1.00,4.00>) // #local cam_sky = z #include "camlight.inc" camlight(<100.00,4.00,200.00>,<10,20,10>,900.0,y,1.0)