// Last edited on DATE TIME by USER // Processed by remove-cam-lights background { color rgb < 1.00, 1.00, 1.00 > } #declare vermelho = texture { pigment { color rgb < 1.00, 0.00, 0.00 > } } #declare verde = texture { pigment { color rgb < 0.00, 1.00, 0.00 > } } #declare azul = texture { pigment { color rgb < 0.00, 0.00, 1.00 > } } #declare cinza = texture { pigment { color rgb < 0.33, 0.33, 0.33 > } } #include "eixos.inc" #declare tamXCadeira = 0.70; #declare tamYCadeira = 0.60; #declare espacoCadeiraLinha = 0.05; #declare espacoCadeiraColuna = 0.10; #declare profundidadeColuna = espacoCadeiraColuna + tamYCadeira + espacoCadeiraColuna; #declare larguraLinha = espacoCadeiraLinha + tamXCadeira + espacoCadeiraLinha; #macro arquibancada(numDegraus, tamX, posEixoY, posEixoX, corArquibancada, rotacaoZ) #declare alturaPorDegrau = 0.50; #declare numCadeirasFileira = tamX / larguraLinha; #declare degrau = 0; union { #while (degrau < numDegraus) box { < -(profundidadeColuna) * (degrau) - posEixoX, posEixoY, 0.00 >, < -(profundidadeColuna) * (degrau + 1) - posEixoX, (posEixoY + tamX), (alturaPorDegrau * degrau) > rotate rotacaoZ * z texture { corArquibancada } } #declare numCadeira = 0; #declare corCadeira = cinza; #declare xPos = -((profundidadeColuna) * degrau) - (profundidadeColuna / 2); #declare yPos = (larguraLinha / 2); #declare zPos = (alturaPorDegrau * degrau); #declare tamEncosto = 0.50; #while (numCadeira < numCadeirasFileira) union { cylinder { < xPos, yPos, zPos >, < xPos, yPos, zPos + 0.20 >, 0.05 texture { corCadeira } } #declare xEixo = xPos - (tamXCadeira / 2); #declare yEixo = yPos - (tamYCadeira / 2); #declare zEixo = zPos + 0.20; box { < xEixo, yEixo, zEixo >, < xEixo + tamXCadeira, yEixo + tamYCadeira, zEixo + 0.02 > texture { corCadeira } } #declare yEixo = yEixo + tamYCadeira; #declare zEixo = zEixo + 0.02; box { < xEixo, yEixo, zEixo >, < xEixo + tamXCadeira, yEixo + 0.02, zEixo + tamEncosto > texture { corCadeira } } #declare yPos = yPos + larguraLinha; #declare numCadeira = numCadeira + 1; } #end #declare degrau = degrau + 1; #end } #end union { object { eixos( 3.00 ) } object { arquibancada(8, 6.00, -6.00, 0, vermelho, 90) } object { arquibancada(8, 6.00, -13.00, 0, vermelho, 90) } object { arquibancada(12, 3.00, -3.00, 13.00, verde, 180) } object { arquibancada(12, 3.00, -7.00, 13.00, verde, 180) } object { arquibancada(8, 6.00, 0.00, 7.00, vermelho, -90) } object { arquibancada(8, 6.00, 7.00, 7.00, vermelho, -90) } object { arquibancada(12, 7.00, 0.00, 0.00, azul, 0) } } #include "camlight.inc" #declare centro_cena = < 0.00, 0.00, 0.00 >; #declare raio_cena = 40.00; #declare dir_camera = < 7.00, 14.00, 4.00 >; #declare dist_camera = 40.0; #declare intens_luz = 1.00; camlight(centro_cena, raio_cena, dir_camera, dist_camera , z, intens_luz)