// Last edited on 2013-09-09 02:54:47 by stolfilocal // Processed by remove-cam-lights background{ color rgb < 0.80, 0.50, 0.40 > } #declare tx_pele = texture { pigment { color rgb < 0.80, 0.60, 0.00 > } finish { diffuse 0.9 ambient 0.1 } } #declare tx_bico = texture { pigment { color rgb < 0.80, 0.30, 0.00 > } finish { diffuse 0.8 ambient 0.1 specular 0.5 roughness 0.005 } } #declare tx_pe = texture { pigment { color rgb < 0.50, 0.30, 0.00 > } finish { diffuse 0.9 ambient 0.1 } } #declare tx_olho = texture { pigment { color rgb < 1.00, 1.00, 1.00 > } finish { diffuse 0.8 ambient 0.1 specular 0.5 roughness 0.005 } } #declare tx_pupila = texture { pigment { color rgb < 0.00, 0.00, 0.00 > } finish { diffuse 0.8 ambient 0.1 specular 0.5 roughness 0.005 } } #declare raio_bico = 0.3; #declare tam_bico = 2; #declare raio_cabeca = 1; #declare raio_corpo = 4; #declare raio_pe = 1.5; #declare raio_pescoco = 0.4; #declare tam_pescoco = 5; #declare raio_perna = 0.5; #declare tam_perna = 5; #declare raio_olho = 0.2; #declare raio_pupila = 0.1; #declare bico = cone { < 0, 0, 0 >, raio_bico < 0, -tam_bico, 0 >, 0 texture { tx_bico } } #declare cabeca = sphere { < 0, 0, 0 > raio_cabeca texture { tx_pele } } #declare pescoco = cylinder { < 0, 0, 0 > < 0, 0, tam_pescoco > raio_pescoco texture { tx_pele } } #declare corpo = sphere { < 0, 0, 0 > raio_corpo texture { tx_pele } } #declare perna = cylinder { < 0, 0, 0 > < 0, 0, tam_perna > raio_perna texture { tx_pe } } #declare pe_1 = sphere { < 0, 0, 0 > raio_pe texture { tx_pe } } #declare pe_2 = box { < -raio_pe, -raio_pe, -raio_pe > < raio_pe, raio_pe, 0 > texture { tx_pe } } #declare olho = sphere { < 0, 0, 0 > raio_olho texture { tx_olho } } #declare pupila = sphere { < 0, 0, 0 > raio_pupila texture { tx_pupila } } #declare pos_corpo = < 0, 0, 8 >; #declare pos_cabeca_1 = < pos_corpo.x + 4, pos_corpo.y, pos_corpo.z + 6 >; #declare pos_cabeca_2 = < pos_corpo.x - 4, pos_corpo.y, pos_corpo.z + 6 >; #declare pos_pescoco_1 = pos_cabeca_1; #declare rot_pescoco_1 = < 0, 210, 0 >; #declare pos_pescoco_2 = pos_cabeca_2; #declare rot_pescoco_2 = < 0, 150, 0 >; #declare pos_pe_1 = < pos_corpo.x + 3, pos_corpo.y, pos_corpo.z - 8 >; #declare pos_pe_2 = < pos_corpo.x - 3, pos_corpo.y, pos_corpo.z - 8 >; #declare pos_perna_1 = pos_pe_1 + < 0.1, 0.1, 0.1 >; #declare rot_perna_1 = < 0, 340, 0 >; #declare pos_perna_2 = pos_pe_2 + < 0.1, 0.1, 0.1 >; #declare rot_perna_2 = < 0, 20, 0 >; #declare pos_bico_1 = pos_cabeca_1 - < 0, raio_cabeca * 0.8, 0 >; #declare pos_bico_2 = pos_cabeca_2 - < 0, raio_cabeca * 0.8, 0 >; #declare pos_olho_11 = pos_cabeca_1 - < raio_cabeca * 0.3, raio_cabeca * 0.8, -raio_cabeca * 0.3 >; #declare pos_olho_12 = pos_cabeca_1 - < -raio_cabeca * 0.3, raio_cabeca * 0.8, -raio_cabeca * 0.3 >; #declare pos_olho_21 = pos_cabeca_2 - < raio_cabeca * 0.3, raio_cabeca * 0.8, -raio_cabeca * 0.3 >; #declare pos_olho_22 = pos_cabeca_2 - < -raio_cabeca * 0.3, raio_cabeca * 0.8, -raio_cabeca * 0.3 >; #declare pos_pupila_11 = pos_cabeca_1 - < raio_cabeca * 0.3, raio_cabeca * 1.0, -raio_cabeca * 0.3 >; #declare pos_pupila_12 = pos_cabeca_1 - < -raio_cabeca * 0.3, raio_cabeca * 1.0, -raio_cabeca * 0.3 >; #declare pos_pupila_21 = pos_cabeca_2 - < raio_cabeca * 0.3, raio_cabeca * 1.0, -raio_cabeca * 0.3 >; #declare pos_pupila_22 = pos_cabeca_2 - < -raio_cabeca * 0.3, raio_cabeca * 1.0, -raio_cabeca * 0.3 >; union{ object { corpo translate pos_corpo } object { cabeca translate pos_cabeca_1 } object { cabeca translate pos_cabeca_2 } object { pescoco rotate rot_pescoco_1 translate pos_pescoco_1 } object { pescoco rotate rot_pescoco_2 translate pos_pescoco_2 } object { difference { object { pe_1 translate pos_pe_1 } object { pe_2 translate pos_pe_1 } } } object { difference { object { pe_1 translate pos_pe_2 } object { pe_2 translate pos_pe_2 } } } object { perna rotate rot_perna_1 translate pos_perna_1 } object { perna rotate rot_perna_2 translate pos_perna_2 } object { bico translate pos_bico_1 } object { bico translate pos_bico_2 } object { olho translate pos_olho_11 } object { olho translate pos_olho_12 } object { olho translate pos_olho_21 } object { olho translate pos_olho_22 } object { pupila translate pos_pupila_11 } object { pupila translate pos_pupila_12 } object { pupila translate pos_pupila_21 } object { pupila translate pos_pupila_22 } } #include "camlight.inc" #declare centro_cena = pos_corpo; #declare raio_cena = 16.0; #declare dir_camera = < -0.70, -1.00, 0.30 >; #declare dist_camera = 100.0; #declare intens_luz = 1.00; camlight(centro_cena, raio_cena, dir_camera, dist_camera , z, intens_luz)