// Last edited on 2013-11-04 01:49:08 by stolfilocal // Processed by remove-cam-lights background{ color rgb < 0.10, 0.10, 0.30 > } #declare tx_prato = texture { pigment { color rgb < 0.88, 0.88, 0.88 > } finish { diffuse 0.8 ambient 0.1 specular 0.5 roughness 0.050 reflection 0.2 } } #declare tx_cabo = texture { pigment { color rgb < 0.88, 0.88, 0.88 > } finish { diffuse 0.8 ambient 0.1 specular 0.1 roughness 0.005 reflection 0.05 } } #declare tx_pino = texture { pigment { color rgb < 0.44, 0.44, 0.44 > } finish { diffuse 0.8 ambient 0.1 specular 0.5 roughness 0.050 reflection 0.2 } } #declare raio_prato = 1; #declare raio_prato_interno = 0.9; #declare escala_prato = 0.5; #declare raio_cabo = 0.2; #declare raio_cabo_torus = 0.7; #declare tam_cabo = 4; #declare rot_cabo = 115; #declare rot_eixo = 40; #declare raio_pino = 0.05; #declare tam_pino = 1; #declare tam_corte = 10; #declare prato = sphere { < 0, 0, 0 > raio_prato texture { tx_prato } } #declare prato_interno = sphere { < 0, 0, 0 > raio_prato_interno texture { tx_prato } } #declare corte_prato = box { < -tam_corte, -tam_corte, 0 > < tam_corte, tam_corte, tam_corte > texture { tx_prato } } #declare cabo_torus = torus { raio_cabo_torus, raio_cabo texture { tx_cabo } } #declare cabo = cylinder { < 0, 0, 0 > < 0, 0, tam_cabo > raio_cabo texture { tx_cabo } } #declare corte_cabo = box { < -tam_corte, -tam_corte, -tam_corte > < tam_corte, tam_corte, 0 > texture { tx_cabo } } #declare pino = cylinder { < 0, 0, 0 > < 0, 0, tam_pino > raio_pino texture { tx_pino } } #declare pos_prato_1 = < 0, 0, 0 >; #declare pos_prato_2 = < pos_prato_1.x, pos_prato_1.y + 1, pos_prato_1.z + 2 >; #declare pos_cabo = < - 0.05, - 0.05 + raio_cabo_torus * 1.422618261741, - 0.02 - escala_prato * raio_prato - raio_cabo_torus * 0.906307787037 >; #declare pos_pino = < pos_prato_1.x - 0.5, pos_prato_1.y + 3.5, pos_prato_1.z >; union{ object { difference { object { prato } object { prato_interno } object { corte_prato } } scale < 1, 1, escala_prato > translate pos_prato_1 } object { difference { object { prato } object { prato_interno } object { corte_prato } } scale < 1, 1, escala_prato > rotate < 180 - rot_eixo, 0, 0 > translate pos_prato_2 } object { union { object { difference { object { cabo_torus rotate < 0, 0, 90 > translate + < 0, raio_cabo_torus, - escala_prato * raio_prato > } object { prato scale < 1, 1, escala_prato > } object { corte_cabo rotate < 0, 180, 0 > } object { corte_cabo rotate < rot_cabo, 0, 0 > translate < 0, raio_cabo_torus, - escala_prato * raio_prato > } } rotate < 0, 0, 3 > translate pos_prato_1 } object { cabo rotate < 180 - rot_cabo, 0, 183 > translate pos_prato_1 + pos_cabo } } } object { union { object { difference { object { cabo_torus rotate < 0, 0, 90 > translate + < 0, raio_cabo_torus, - escala_prato * raio_prato > } object { prato scale < 1, 1, escala_prato > } object { corte_cabo rotate < 0, 180, 0 > } object { corte_cabo rotate < rot_cabo, 0, 0 > translate < 0, raio_cabo_torus, - escala_prato * raio_prato > } } rotate < 0, 0, 3 > } object { cabo rotate < 180 - rot_cabo, 0, 183 > translate pos_cabo } } scale < -1, 0, -1 > rotate < - rot_eixo, 0, 0 > translate pos_prato_2 } object { pino rotate < 90, 0, 90 > translate pos_pino } } #include "camlight.inc" #declare centro_cena = pos_prato_1 + < 0, 2.5, 0.2 >; #declare raio_cena = 4.5; #declare dir_camera = < 0.5, -0.7, 0.3 >; #declare dist_camera = 100.0; #declare intens_luz = 1.00; camlight(centro_cena, raio_cena, dir_camera, dist_camera , z, intens_luz)